Skoncujte s bolesťami chrbtice: nastavte si správne monitor a dajte zbohom zlému vankúšu


Bolesti chrbta aspoň raz za život trápi 80 % populácie a sú dokonca častejšie než bolesti hlavy. Jednou z najnamáhanejších častí je krčná chrbtica. Je evolučne prispôsobená tak, aby držala hlavu vzpriamenú a človek dokázal vďaka tomu včas zaznamenať blížiace sa nebezpečenstvo.

Moderná doba nepraje chrbtici

V dnešnej dobe však ľudia dlhé hodiny skláňajú hlavu k papierom a náklonom svoju krčnú chrbticu namáhajú. Môžeme rozlíšiť 3 štádia bolesti krčnej chrbtice:

  1. štádium: obyčajná bolesť zapríčinená zlým držaním tela
  2. štádium: ostrá bolesť, ktorá vystreľuje až do paží
  3. štádium: silná bolesť, brnenie končatín, zhoršenie chôdze, hrozí poškodenie miechy
Bolesti teda môžu byť veľmi vážne aj a neoplatí sa ich podceňovať. Kľúčom k zdravej krčnej chrbtici je správne držanie tela a kvalitné matrace.

Pravidelné cvičenie vás zachráni

Zvlášť veľké nebezpečenstvo vám hrozí, ak máte sedavé zamestnanie. Dôležité je, aby ste mali monitor vo výške očí. Vďaka tomu nebudete chrbticu zbytočne ohýbať.

Všeobecne je najúčinnejšou prevenciou pravidelné cvičenie. Mnoho cvikov nájdete na internete alebo si nechajte poradiť od svojho doktora. A nezabudnite, že cvičenie na chrbticu nie je o rýchlosti.

Skúste anatomický vankúš

Ďalšou dôležitou vecou je výber správneho matraca alebo vankúše. Ak spíte na preležaniu matraci, nečudujte sa, že vám neposkytne dostatočnú oporu. Radšej hľadajte kvalitný model s anatomickými zónami. S výberom vám pomôže konfigurátor Dr. Sleepa.

Na bolesti krčnej chrbtice má veľký vplyv aj typ vankúš. Chrbtica vás môže bolieť napríklad z príliš vysokého perového vankúša, ktorý celú noc udržuje krk v neprirodzenej polohe. Radšej siahnite po niektorom z anatomických modelov.


Ďalšie tipy pre lepší spánok na vás čakajú tu: